Twoje 9 miesięcy

Przyjaciele

Blog Renaty i Marty:
Blog parentingowy

Uzupełnienie informacji:

» Macierzyństwo cudem nie jest
» Zabawki na roczek

Jak wrócić do formy po porodzie?

Chyba każda młoda mama zaraz po urodzeniu swojego maleństwa marzy, by jak najszybciej wcisnąć się w ubrania sprzed ciąży. Co zrobić, by szybko i przede wszystkim zdrowo wrócić do formy? Kiedy można zacząć ćwiczyć i na jaką przejść dietę? W materiale podpowiadamy jak podejść do tego „wracania do formy” rozsądznie.

Porót do formy po porodzie

Zbędne kilogramy czy zła kondycja skóry potrafią skutecznie popsuć humor, nie tylko młodej mamie. Szara, pozbawiona jędrności skórą, obwisły brzuch, rozstępy i wypadające włosy... Kobietom bardzo trudno zaakceptować tak radykalne zmiany w swoim wyglądzie. W znakomitej większości przypadków to właśnie niezadowolenie z własnego wyglądu po urodzeniu dziecka jest najczęstszą przyczyną depresji poporodowej. A przecież obniżona samoocena uniemożliwia pełnowymiarową radość z nowo narodzonego maleństwa.

Po pierwsze – zbilansowana dieta

„Ile to zajmie?” – pierwsze pytanie młodej mamy, która „zabiera się za siebie”. Odpowiedź nie jest aż tak prosta. W zależności od rodzaju metabolizmu, stosowanej diety powrót do dawnej figury to indywidualny proces każdej kobiety. Jednak istnieje wiele sposobów na przyspieszenie „dochodzenia do siebie” i odzyskania utraconej formy, które sprawią, że poczujesz się lepiej i w pełni będziesz mogła cieszyć się urokami macierzyństwa. Pierwszym z nich jest zmiana diety. Powinnaś (o ile to możliwe konsultując to ze specjalistą) wprowadzić do swojego jadłospisu niezbędne składniki odżywcze – witaminy i mikroelementy, eliminując jednocześnie niezdrowe tłuszcze. Pamiętaj jednak, że karmiąc piersią, masz większe zapotrzebowanie energetyczne, dlatego spożywane przez Ciebie pokarmy nie odkładają się w tkance tłuszczowej, a wędrują wraz z pokarmem do organizmu malucha. Jedną z popularniejszych diet, stosowanych przez młode mamy (nawet w trakcie laktacji) jest dieta proteinowa, której podstawą jest większe spożywanie białka.

Zadbaj o skórę i włosy

Po ciąży czujesz się jak nastolatka – na całej twojej twarzy pojawiły się wypryski i pryszcze, a ich bezpośrednią przyczyną są hormony. Nie martw się – najczęściej trądzik ustępuje tuż po porodzie lub po skończeniu karmienia. W tym czasie możesz jednak wspomóc się odpowiednimi kremami do cery trądzikowej. Włosy wzmocnisz odżywkami i szamponami do wypadających włosów, które po okresie karmienia, możesz zastąpić suplementem diety wzmacniającym cebulki włosów od wewnątrz. Jeśli jednak o rozstępach mowa, niestety nie da się zupełnie usunąć. Całe szczęście dobre kremy mogą sprawić, że będą niemal niewidoczne. Elastyczność ciału przywrócą również odpowiednie ćwiczenia, które bez problemu znajdziesz w sieci i co ważniejsze – będziesz mogła wykonywać w domu, nawet ze swoim maluchem.

Najważniejsze – ruch to zdrowie

Ruch i ćwiczenia są najskuteczniejszym i najbezpieczniejszym sposobem odzyskania utraconej figury. Należy jednak pamiętać, że ćwiczyć można dopiero po miesiącu od daty porodu (w przypadku cesarskiego cięcia trzeba zaczekać 6 tygodni) i nie przeforsowywać się od początku. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, zacznij od lekkiego treningu dwa razy w tygodniu, najlepiej pod okiem doświadczonego instruktora.

Komentarze

Dodaj komentarz

 

Polecane książki

W oczekiwaniu na dziecko
Gry i zabawy dla dzieci

Nasz FanPage