Twoje 9 miesięcy

Przyjaciele

Blog Renaty i Marty:
Blog parentingowy

Uzupełnienie informacji:

» Zabawki dla niemowląt

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Jogging w ciążyW okresie ciąży, a także przed nią, powinnaś pamiętać o aktywności fizycznej, która pomoże Ci lepiej znieść niektóre dolegliwości ciążowe i łatwiej przejść przez poród. Pamiętaj tylko, aby nie przegrzewać zbytnio swojego organizmu, gdyż może to doprowadzić do szkodliwego wzrostu temperatury Twojego ciała. Ponadto, nadmierne ćwiczenia mogą mieć negatywny wpływ na owulację, dlatego nie przesadzaj z nimi. Unikaj także ćwiczeń, które wymagają napięcia mięśni brzucha.

Zalecane ćwiczenia

  • pływanie;
  • piesze wycieczki;
  • jazda na rowerze;
  • marsz lub bieganie;
  • taniec;
  • turystyka górska;
  • jazda na nartach;
  • tenis;
  • badminton;
  • siatkówka;
  • wiosłowanie;
  • aerobik lub jogging.

Najlepiej jest ćwiczyć kilka razy w tygodniu po ok. 30 minut. Ćwiczenia można kontynuować do 16-go tygodnia ciąży. Jeśli pracujesz przy komputerze, rób częste krótkie przerwy i przejdź się na spacer lub wykonaj proste ćwiczenia. Pozwoli to dotlenić mózg i zmniejszy bóle pleców.

Zdjęcia:

  • arinas74 (sxc.hu)

Komentarze

Dodaj komentarz

 

Polecane książki

W oczekiwaniu na dziecko
Gry i zabawy dla dzieci

Nasz FanPage